FAQ

Eksploatacja

Biała maź na bagnecie?
To norma. Powstaje w wyniku mieszania się oparów benzyny z olejem oraz zimnym powietrzem z dolotu.
Jaki olej silnikowy?

Do użytku codziennego polecamy olej motul 6100 synergie+ 10w40, natomiast do jazdy wyczynowej Motul 300V Chrono 10w40.

Oleje, filtry, układ zapłonowy – Mazda Rx-8

Układ zapłonowy:

– Świece zapłonowe NGK 2x RE8C-L (OEM N3Z1-18-110A) 2x RE9B-T (OEM N3Y4-18-110A) wymiana co 20000km lub przy jeździe torowej minimum raz w roku.

– Przewody NGK RC-ZE81 niebieskie lub OEM N3R1-18-140A wymiana co 40000km

– Cewki 4szt OEM N3H1-18-100C, NGK U5093 48283, Delphi GN10508-12B1 wymiana co 40000km

Układ smarowania:

– skrzynia biegów: Motul Gear 300 75w90 – 1,8 litra dla skrzyni 6 biegowej i 2,5l dla skrzyni 5 biegowej wymiana co 50000km
– silnik: Motul 10w40 synergie lub 10w40 Chrono 300v – 4 litry wymiana co 8000km, 300v minimum raz w roku.  W przypadku jazdy torowej minimum co 2-3 trackdaye

– dyferencjał: Motul Gear 300 75w90 LS – 1,4 litra. wymiana co 25000km

Filtry:

– Filtr oleju tylko i wyłącznie OEM N3R1-14-302 (co wymiana oleju)

– Filtr powietrza OEM N3H1-13-Z40 lub dobrej klasy zamiennik BOSCH F 026 400 362 lub KNECHT LX2001 (najlepiej co wymianę oleju lub  co drugą wymianę)

– Filtr kabinowy OEM LDY4-61-J6X lub dobrej klasy zamiennik np. KNECHT LAK235/S (zależnie od warunków minimum raz w roku)

Płyn hamulcowy:

– Płyn hamulcowy DOT4 lub DOT5.1 wymiana co 2 lata,  płyny sportowe (Motul RBF, ATE Typ 200) minimum raz w roku.

Silnik

Co zrobić kiedy gaśnie po odpięciu akumulatora.
Jak działa wtrysku oleju Mazda RX-8
Samochód nie odpala – zalanie Mazda RX-7
Samochód nie odpala – zalanie Mazda RX-8

Skrzynia biegów

Regulacja sprzęgła Mazda RX-8

 

Zaznaczoną na czerwono śrubą wykonujemy regulację.
Klucze 12 i 10
1. Im bardziej wykręcisz z pedału (zmniejszysz luz ) tym wyżej będzie brało sprzęgło (jak przesadzisz to będzie się ślizgać lub w końcu odda łożysko oporowe bo będzie ciągle podparte ale pewnie najpierw okładzina tarczy się pożegna z życiem )

2. im bardziej wkręcisz w pedał (zwiększysz luz) będzie brało niżej . Jak przesadzisz w tą stronę to nie będą wchodziły biegi, będzie zgrzytać i odda coś w skrzyni bo nie będzie wysprzęglać do końca.

Powinien trzpień być oparty lekko w pompie a nie luźny i mieć ok 1 do 2 mm. jałowego skoku zanim zacznie wysprzęglać.

Szumi mi skrzynia, co się dzieje?

W 6 biegowej skrzyni manualnej łożyska nie otrzymują wystarczającej ilości oleju, w związku z tym szybciej się zużywają i pracują na sucho, co powoduje szum skrzyni. Dopóki działa ona prawidłowo oraz dźwięk nie zmienia się i ma stałe natężenie to nie trzeba nic z tym robić.